Понеділок, 20.11.2017, 18:31
Вітаю Вас Гість | RSS

Відділ освіти Костопільської 
          районної державної адміністрації

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті »

Засідання проблемного семінару вчителів біології та хімії з теми «Впровадження інформаційно-комунікативних технологій у навчально-виховний п

Відповідь на ці запитання шукали в процесі засідання, що відбулось 25 січня 2013 року на базі Костопільської  ЗОШ І-ІІ ступенів № 8, учасники проблемного семінару учителів біології та хімії з теми: «Використання інформаційно-комунікативних технологій на уроках біології та хімії».


В ході виступів, учасники окреслили основне коло проблем, пов`язаних із використанням інформаційно-комунікативних технологій. Зокрема, забезпечення інформаційної безпеки дитини в мережі Internet в процесі виконання нею домашніх та випереджувальних завдань, проектної діяльності.  Обговорюючи дане питання педагоги району рекомендують:

При постановці учням дослідницько-пошукових випереджувальних завдань та домашніх завдань, пов’язаних із пошуком інформації в мережі Internet чітко вказувати дітям режим доступу, обирати безпечні сайти.

Відефрагменти, розміщені на ресурсі YouTube, використовувати лише на уроці, не розглядаючи з дітьми коментарів, вміщених користувачами даного ресурсу.

Після розгляду теоретичних питань учасники семінару відвідали показовий урок біології у 8 класі з теми: «Різноманітність Хрящових риб», проведений учителем Коваль В.В. Дидактичні цілі уроку: активізація пізнавальної активності школярів через поєднання традиційних і сучасних засобів навчання на всіх етапах особистісно-орієнтованого уроку.

Учасники семінару відзначили цікаві педагогічні знахідки: використання відео фрагментів на етапі засвоєння нового матеріалу та постановка завдання перед демонстрацією. Таким чином було розкрито великий дидактичний потенціал відео фрагментів, які і зацікавили дітей навчальним матеріалом і донесли його в динамічній, максимально наближеній до життя формі. Було відзначено, що саме постановка дослідницького завдання  перед фільмом у будь-якому форматі (індивідуальне, групове, парне) надає йому навчального значення. На даному уроці вчителі району мали можливість ознайомитись ще з одним прийомом використання відео фрагменту – демонстрації навчального фільму, як відповіді на поставлене проблемне завдання.

Цікаве педагогічне рішення було знайдене учителем Коваль В.В. також щодо поєднання різних форм роботи на одному уроці. Зокрема, групова форма використовувалась лише для виконання двох завдань, після чого динамічні групи  розпались і діти в подальшому працювали індивідуально чи фронтально.

За підсумками аналізу та самоаналізу уроку учасники проблемного семінару-сформулювали методичні рекомендації:

використовувати відеофрагмент чи навчальний фільм  на етапах мотивації навчальної діяльності, засвоєння нових знань та узагальнення вивченого;

-  використовувати відеоматеріали з метою активізації пізнавальної діяльності учнів, динамічної наочності, що дозволяє краще і більш наближено до природних умов розкрити зміст навчального матеріалу, сформувати уявлення та поняття про закономірності природних процесів.

Загальний висновок, до якого прийшли учителі біології та хімії району за підсумками засідання: тільки поєднання традиційних та інноваційних засобів навчання в цілісній структурі уроку забезпечить реалізацію поставлених у співпраці з дітьми цілей.




Категорія: | Додав: Gembel (30.01.2013)
Переглядів: 323 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Форма входу