Здоров’я дітей - одне з основних джерел щастя, радості
і повноцінного життя батьків, вчителів, суспільства в цілому. Для України
головною проблемою, яка пов’язана з майбутнім держави, є збереження і зміцнення
здоров’я дітей та учнівської молоді. Турботу викликає різке погіршення стану
фізичного та розумового розвитку підростаючого покоління, зниження рівня
народжуваності й тривалості життя, зростання смертності, особливо дитячої.
Тому головним завданням у
діяльності педагогічних колективів навчальних закладів на сучасному етапі
повинно бути збереження і зміцнення здоров’я дітей, формування позитивної
мотивації до здорового способу життя у вчителів, учнів та їхніх батьків.
Мета сучасної школи - підготовка дітей до життя. Кожен
учень має отримати під час навчання знання, що знадобляться йому в майбутньому
житті. Здійснення означеної мети можливе за умови запровадження технологій
здоров’язберігаючої педагогіки.
З метою ознайомлення зі
здоров’язберігаючими технологіями, що упроваджуються у навчально-виховний процес,
формами, методами і прийомами формування здоров’язберігаючих компетенцій учнів,
18 жовтня 2011 року на базі Берестовецької загальноосвітньої школи І-ІІІ
ступенів було проведено районний семінар-практикум керівників загальноосвітніх
навчальних закладів з теми «Навчання здоровому способу життя з метою формування
здоров’язберігаючих компетенцій
сучасного школяра».
Завданням
семінару-практикуму було ознайомлення із методиками навчання та виховання учнів
на основі здоров’язберігаючих і оздоровчих технологій, з можливостями
створеного оптимального простору для збереження та формування повноцінного
здоров’я дитини в інтегрованій системі: природа-родина-школа-суспільство.
Місце проведення
засідання обрано не випадково, адже Берестовецька загальноосвітня школа входить
до Національної мережі Шкіл сприяння здоров’ю і
пропагує збереження та зміцнення здоров’я школярів, формує позитивну
мотивацію на здоровий спосіб життя, культуру здоров’я, екологічну
відповідальність.
Відкрила
семінар-практикум начальник відділу освіти Костопільської районної державної
адміністрації Новак Людмила Петрівна, що наголосила на актуальності теми
семінару, на важливості формування в учнів відповідального ставлення до
власного здоров’я та здоров’я оточуючих як до найвищої індивідуальної і
суспільної цінності.
Беляновська Наталія Миколаївна, завідувач
районного методичного кабінету, проаналізувала дані профілактичного огляду
школярів району, ознайомила керівників шкіл з типами здоров’язберігаючих
педагогічних технологій та надала рекомендації щодо застосування різноманітних
форм і методів роботи педагогів для формування здоров’зберігаючих компетенцій
школярів.
З мультимедійною
презентацією Школи сприяння здоров’ю «Екологія
здоров’я: природа-родина-школа-суспільство»
виступила директор школи Таргоній-Коваль Раїса Петрівна, яка ознайомила
присутніх з проектами, що реалізуються в Берестовецькому ЗНЗ за для збереження
та зміцнення інтелектуального, психічного, соціального, фізичного та
духовно-морального здоров’я вихованців.
Учасники
семінару-практикуму ознайомились з панорамою методичних знахідок педагогів
школи: побували на уроці із курсу «Основи здоров’я» у 1 класі (вчитель Шевчук
Л.В.), захисті проекту «Клас сприяння здоров’ю» у 3 класі (вчитель Мельничук
Т.В.), уроці духовності з курсу «Основи християнської етики» у 5 класі (вчитель
Дусєва І.В.); відвідали тренінг із факультативного курсу «Рівний-рівному» у 10
класі (вчитель Луга О.Л.) та майстер-клас учителя фізичної культури Новак Л.І.
у 7 класі.
У ході обміну думками
щодо проведених занять керівники загальноосвітніх навчальних закладів району
відмітили високий творчий потенціал і професійний рівень педагогів школи. Приємним доповненням до
заходу став виступ призера обласного конкурсу «Свіжий вітер» - шкільного
екологічного театру «Джерельце».
Не залишив байдужими
учасників семінару-практикуму тренінг «Тайм-менеджмент для керівника»,
проведений методистом районного методичного кабінету Регезою Оксаною
В’ячеславівною.
На завершення
семінару-практикуму присутні обмінялись позитивними враженнями про побачене в
закладі та високо оцінили зусилля педагогічного колективу щодо підготовки
заходу. |